Rekrutacja nowych pracowników to czasochłonny proces, który wymaga włożenia dużego wysiłku przez pracodawcę. Jeśli jesteś właścicielem firmy i nie chcesz samodzielnie pozyskiwać ludzi do pracy, warto skorzystać z usług firm wykonujących RPO, czyli Recruitment Process Outsourcing. Zlecanie całości rekrutacji lub tylko wybranych procesów firmie zewnętrznej to praktyka, która zyskuje coraz większą popularność ze względu na wiele korzyści, które się z nią wiążą.
Z RPO mogą korzystać zarówno duże, jak i małe firmy. Przedsiębiorstwa rozwijające się, które rekrutują nowych pracowników stosunkowo rzadko, są w stanie zaoszczędzić na outsourcingu duże ilości pieniędzy. Dzięki RPO nie ma potrzeby zatrudniania osoby przeszkolonej w rekrutacji, co wiąże się z mniejszymi kosztami. Właściciele przedsiębiorstw, którzy korzystają z usług firm zewnętrznych w celu pozyskania nowych pracowników, mogą wykorzystać zaoszczędzony czas na to, by rozwijać swoją firmę w innych obszarach.
Korzyści płynące z RPO
Recruitment Process Outsourcing daje Ci pełną kontrolę nad procesem rekrutacji oraz jej efektami. Podjęcie współpracy z firmą zewnętrzną daje Ci dostęp do tego, w jaki sposób pozyskiwani są pracownicy oraz kto zostanie zatrudniony w Twojej firmie. Poza tym nie musisz martwić się planowaniem rekrutacji oraz organizowaniem jej kolejnych etapów. To pozwala nie tylko zaoszczędzić czas, ale znacznie obniża też stres u pracodawcy.
Przed rozpoczęciem RPO firma zewnętrzna przeprowadza szczegółowy wywiad na temat potrzeb Twojego przedsiębiorstwa oraz wymagań, które powinien spełniać idealny kandydat. Dzięki temu jest w stanie pozyskać pracownika bardzo dobrze wypełniającego swoje obowiązki. W placówkach zajmujących się rekrutacją na rzecz innych firm pracują osoby z kompetencjami miękkimi, które są odpowiednio przeszkolone pod kątem przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych. Warto zaznaczyć, że przy współpracy z HR Instytut możesz mieć pewność, że każdy kandydat dostanie feedback, to pozwala zbudować dobry employer branding Twojego przedsiębiorstwa.