Każde przedsiębiorstwo chce dobrze zareklamować się w sieci, przyciągnąć utalentowanych kandydatów na oferowane stanowiska, zdobyć nowych klientów czy partnerów biznesowych. Tym, co może bardzo pomóc w osiągnięciu tego celu, jest employee advocacy, czyli promowanie firmy w mediach społecznościowych przez jej pracowników.
Dlaczego warto się na to zdecydować?
Pozytywne opinie oraz rekomendacje osób zatrudnionych zwiększają zaufanie do marki. Badania pokazują, że potencjalni kandydaci oraz klienci są skłonni prędzej uwierzyć zdaniu pracowników niż samemu pracodawcy – te komunikaty mają według nich bardziej autentyczny charakter, mający oparcie w osobistym doświadczeniu. Tak przeprowadzone employee advocacy może być skuteczniejsze niż umieszczanie w Internecie postów sponsorowanych lub korzystanie z usług reklamowych firmy zewnętrznej.
Których pracowników wybrać do promocji przedsiębiorstwa?
Żeby employee advocacy przyniosło oczekiwane efekty, należy wybrać odpowiednie osoby. Najlepiej, żeby byli to współpracownicy, którzy identyfikują się z wartościami wyznawanymi przez firmę i żyją w zgodzie z nimi również w życiu prywatnym. Poza tym warto rozglądać się za pracownikami, którzy mają satysfakcję z wykonywanych zadań i są chętni do publikowania postów i wpisów promocyjnych w sieci. Dzięki temu zwiększy się autentyczność rekomendacji i innych publikowanych postów. Narzucanie osobom zatrudnionym tej roli może sprawić, że promocja nie będzie skuteczna.
Po znalezieniu odpowiedniego ambasadora firmy należy dokładnie określić zakres działań, które podejmie i je z nim omówić. Dobrze jest również zaproponować takiemu pracownikowi stosowną premię i benefity za dodatkowe działania w ramach employee advocacy - pamiętaj, że wykonuje je w interesie firmy, dlatego warto go nagrodzić. Gdy już rozpocznie swoją pracę trzeba go systematycznie motywować oraz chwalić za dobre wyniki. Dzięki temu nie tylko poprawisz jakość swojej kampanii reklamowej, ale możesz sprawić, że osoba zatrudniona jeszcze bardziej zidentyfikuje się z Twoją firmą, a w efekcie zacznie publikować posty o większej autentyczności.