To, czy potencjalny pracownik wybierze Twoją firmę jako swoje miejsce zatrudnienia, zależy od wielu czynników. Żeby go przekonać, przedsiębiorstwo powinno przedstawić atrakcyjne employee value proposition (EVP), czyli szereg korzyści, które wiążą się z pracą na proponowanym stanowisku. Te benefity dotyczą zarówno kandydatów, jak i osób, które już zostały zatrudnione. Jakie dokładnie są?
Najczęstszymi przykładami employee value proposition są informacje zawarte w ogłoszeniu o pracę dotyczące ubezpieczenia grupowego, prywatnej opieki medycznej czy karty Multisport - szczegółowa i zachęcająca oferta jest ogromnie ważną częścią EVP. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla kandydatów może być z góry określona, miesięczna stawka brutto. Dzięki niej osoba przekona się, że warunki pracy są przejrzyste.
Żeby zachęcić kandydatów do aplikowania na wybrane stanowiska, warto prowadzić kampanie w mediach społecznościowych, w których zaprezentujesz swoją firmę. Pracownik, który dowie się czegoś więcej na jej temat, może być bardziej chętny, żeby aplikować.
EVP dla pracowników
Jeśli zależy Ci na sukcesie swojej firmy, powinieneś skupić się na employee value proposition nie tylko dla kandydatów i osób nowo zatrudnionych (wynagrodzenie, ubezpieczenie czy opieka medyczna). Równie ważne jest stworzenie odpowiedniej kultury pracy i możliwości rozwoju, które sprawią, że pracownicy, którzy działają w firmie już od wielu miesięcy, zechcą w niej pozostać.
Bardzo istotnym elementem employee value proposition dla pracowników jest określenie jasnych ścieżek kariery i oferowanie szkoleń, które pomogą im podnieść swoje kwalifikacje i zdobyć wymarzony awans. Co więcej, warto zdecydować się na udogodnienia takie jak przejrzysty system premiowy czy elastyczne godziny pracy. Ważne jest też odpowiednie urządzenie przestrzeni biurowej i pokoju socjalnego tak, by osoby zatrudnione mogły komfortowo wykonywać swoje obowiązki. Jeśli Ci na tym zależy, zastanów się nad wyborem ścianek działowych, wygodnych krzeseł czy nowoczesnego ekspresu do kawy.