Jeśli zależy Ci na tym, by potencjalni pracownicy postrzegali Twoją firmę jako miejsce, w którym mogą się rozwijać, warto zainwestować w działania związane z employer branding. Jest to strategia nakierowana na stworzenie przyjaznego miejsca pracy oraz dobrej reputacji firmy, dzięki której kandydaci wybiorą ją spośród konkurencji. Co trzeba zrobić, by uzyskać takie rezultaty?
Employer branding wymaga zmian w bardzo wielu obszarach związanych z działalnością firmy, dlatego niezbędna jest odpowiednia strategia. W tym celu należy:
- zaangażować zarząd na kluczowych etapach planowania,
- zdefiniować targety oraz stworzyć personę dla każdego z nich,
- ocenić dane ilościowe oraz jakościowe związane z każdą grupą docelową, na których będziesz opierać się podczas późniejszych działań,
- określić obietnicę pracodawcy,
- wybrać kanały oraz sposób komunikacji,
- monitorować efekty.
Obietnica pracodawcy, czyli Employer Value Proposition (EVP) jest tym, co ma wyróżnić Twoją działalność na tle innych oraz oddać jej charakter.
Rodzaje
Istnieją dwa typy employer brandingu: wewnętrzny i zewnętrzny. Pierwszy z nich skierowany jest do obecnych pracowników i ma na celu podniesienie ich komfortu pracy. Drugi kieruje się do kandydatów. EB wewnętrzny składa się na wszystkie działania HR w firmie oraz komunikację między pracodawcą a osobami zatrudnionymi. Z kolei branding zewnętrzny to działania podejmowane po to, by dotrzeć do kandydatów i komunikować się z nimi. To między innymi: aktywność w mediach społecznościowych czy udział w targach pracy.